Skip to main content

Hooldustöötajale, tase 4 kompetentsus ja ettevalmistus kutseeksamiks

Õppekava nimetus: hooldustöötaja, tase 4 kompetentsus ja ettevalmistus kutseeksamiks.

Täienduskoolitusasutus:
OÜ Gelmett Consult

Registrikood: 11545116
Koduleht www.gelmett.ee.

Õppekavarühm: eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine.

Õppekeel: vene keel ja/või eesti keel.

Eesmärk:  kutsealaste teadmiste ja oskuste omandamine või täiendamine tulevastele tervishoiu-ja hooldusvaldkonna spetsialistidele. Koolituse käigus omandatakse teadmised ja oskused edukaks tööks, st kvalifikatsiooninõuded, mis vastavad Hooldustöötaja kutsestandardile, 4.tasemele ja kutseeksami sooritamisele.
Õppekava vastab kutsestandardis esitatud nõuetele Hooldustöötaja, 4. tase.

Õpiväljundid: koolitatav rakendab võrdsuse ja mitmekülgsuse põhimõtteid; austab abivajajaid, nende elukogemust, valikuid ja eelistusi; järgib väärtusi, millel põhineb kvaliteetne hooldus: väärikus, austus, privaatsus ja konfidentsiaalsus; töötab vastavalt eetilistele põhimõtetele; vastutab oma tegude, tööalastest kokkulepetest kinnipidamise ja oma järjepideva arengu eest; märkab olukordi, kus ei piisa tema teadmistest, oskustest ja pädevusest ning vajadusel kutsub abi; järgib valdkonnaga seotud õigusakte; järgib töötervishoiu ja tööohutuse reegleid ning ohutustehnika nõudeid ja oskab anda esmaabi; kasutab hooldustoimingute sooritamisel ergonoomilisi võtteid; püstitab selged eesmärgid; valib vahendid ja ressursid ülesannete täitmiseks; kasutab aega tõhusalt; peab kinni tähtaegadest ja ajakavast; kasutab enda ja teiste ressursse asjakohaselt ja säästlikult, tegutseb tema käsutuses olevatele vahenditele ja keskkonnale vastavalt; tegeleb abivajaja probleemidega, järgides hoolekandetöö õiguslikke aluseid; hindab abivajaja sotsiaalset võrgustikku ning vajadusel abistab suhtlusvõrgustikuga suhtlemisel; arvestab abivajaja tervislikku seisundit ja toimetulekut suhtes füüsilise, psüühilise ja sotsiaalse keskkonnaga, järgides etteantud juhiseid; arvestab abivajaduse ulatust ja muutusi lähtuvalt abivajaja seisundist, erivajadusest, taustast ja harjumustest; korraldab ja võimalusel kohandab vastavalt abivajaja seisundile ja vajadustele turvalise keskkonna, arvestades etteantud juhiseid; abistab ja toetab abivajajat igapäevaelu korraldamisel ja tema vajaduste rahuldamisel, lähtudes abivajaja seisundist ja etteantud juhistest, säästes ennast ja keskkonda; märkab abivahendi kasutamise vajadust lähtuvalt toimetulekuvõime langusest, abistab abivahendi hankimisel ja juhendab abivajajat selle kasutamisel vastavalt juhistele; valib suhtlemisviisi vastavalt sihtgrupile; kasutab sobivaid suhtlemisvorme ja -viise, et saavutada usalduslik suhe abivajaja, tema perekonna, hooldajate ja teistega.
Koolitatav on omandanud täiendavad kohustuslikud ja kutset läbivad kompetentsid vastavalt kutsestandardile, Hooldustöötaja, tase 4 ning kutseeksami sooritamise nõuded ja tingimused.

Sihtgrupp ja õpingute alustamise tingimused: koolitus on suunatud eelkõige neile, kellel on soov abivajaja eest hoolitseda. Samuti neile, kes juba töötavad hooldajatena, kuid soovivad ennast erialaselt täiendada või sooritada kutsestandard tase 4 kutseeksamit. Hooldustöötaja tase 4 koolitusel osalemiseks peab olema omandatud põhiharidus. Vajalik eesti keele oskus tasemel B1ja turvaline digioskus info haldamiseks, suhtlemiseks, probleemide lahendamiseks.

Õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse, praktilise ja iseseisva töö osakaal: kogumaht 284 akadeemilist tundi, sh kontaktõpe 118 tundi on auditoorne teoreetiline õpe, 116 tundi praktika, 16 tundi esmaabi andmine ja 34 tundi iseseisvat tööd (erialase kirjanduse lugemine, praktikaaruande koostamine).

Õppesisu:
Koolitusel käsitletakse järgmisi teemasid:

Abistamine elamistoimingutes ja hooldustegevuste läbiviimine
Turvalise keskkonna korraldamine ja võimalusel kohandamine. Hooldustegevuste planeerimine ja läbiviimine. Tervislikust toitumisest teavitamine, toidukõlblikkuse ja toiduhügieeni jälgimine. Toitumise jälgimine. Riiete otstarbekuse ja mugavuse hindamine. Hügieeni- ja ilutoimingute juhendamine ning abistamine. Füüsilise, psüühilise ja sotsiaalse tegevuse taset aktiveerivate tegevuste toetamine. Seksuaalkäitumise juhendamine ja toetamine. Hooldusega seotud toimingute läbiviimine. Ravimite hankimine. Õe abistamine õendustoimingute sooritamisel. Toimetulekut toetavate rehabilitatsiooni-, sotsiaal- ja tervishoiuteenuste korraldamine. Lähedaste toetamine ja juhendamine surija hooldusel või surija hooldamine.

Majapidamistööde korraldamine
Pesu- ja puhastusteenused. Majapidamises vajalike tööde korraldamine.

Töö lastega
Laste ja perede probleemide märkamine. Lastega pere toetamine igapäeva toimetulekul või majanduslikul toimetulekul. Lapse ja pere toetamine väärtuste kujundamisel. Sotsiaalse võrgustiku aktiveerimise toetamine.

Töö eakatega
Füüsiliste, psüühiliste ja sotsiaalsete muutuste mõju hindamine. Igapäevaelus toimetuleku abistamine ja juhendamine. Terviseprobleemide märkamine.

Töö erivajadustega inimestega
Probleemide hindamine ja nendele lahenduste leidmine. Motiveerimine. Abivahendite kasutamise juhendamine. Toetamine rehabilitatsiooniplaani täitmisel.

Suhtlemine
Probleemidega tegelemine ja lahendamine. Suutlikkuse hindamine suhtlusvõrgustikuga suheldes. Konfliktsete olukordade märkamine ja neile lahenduse leidmine. Suhtlemisviisi valimine. Suhtlemine erineva positsiooni, kultuuritausta ja maailmavaatega inimestega. Konfliktide ennetamine. Probleemide lahendamine.

Infektsioonikontrolli põhialused
Standardabinõud. Isolatsiooniabinõud. Hospitaalinfektsioonid ja nende vältimise võimalused

Tööergonoomika
Tööohutus. Põhilised abivahendid. Töövõtted ja asendid.

Erialased õigusaktid
Õigusaktid, õigused ja kohustused hooldaja töös. Isikuandmete kaitse.

Praktika ja testi sooritamine
Praktika eesmärk ja tähtsus. Praktikapäevik ja tervisetõend. Kutseeksami sooritamise võimalused.

Praktika (116 tundi)

Esmaabi andmine (16 tundi)

Õppeprotsessi kirjeldus: loengud vahelduvad praktiliste ülesannetega (nt esmaabi, ergonoomika, hooldusvõtted, abivahendite kasutamine, puhastustööd jms). Koolitusel osaleja praktika juhendaja juhendamisel. Iseseisva tööna täiendava õppematerjali lugemine.

Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused: Mitteeristav hindamine: arvestus - valikvastustega test koolitusel käsitletud teemade põhjal ja praktiliste tööde sooritus ning eneseanalüüs praktilise töökogemuse kohta.
Praktilised oskused (esmaabi, ergonoomika, hooldusvõtted, abivahendite kasutamine, puhastustööd) – mitteeristav. Kõikide tööks vajalikke oskuste õigesti kasutamine - ettenäitamine.
Praktika – mitteristav. Kirjalik tagasiside, mis sisaldab ülevaadet praktikandi peamistest tööülesannetest, oskustest ja tugevustest ning arengusoovitustest.

Koolituse läbimisel väljastatav dokument: Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta.

Õppematerjalide loend: õppematerjalid on tänapäevased, sobiva raskusastmega ja toetavad koolituse eesmärgi saavutamist. Kõigile osalejatele komplekteeritakse individuaalsed õppemapid. Kasutatakse lektorite originaal-jaotusmaterjale, erinevaid aja- ja asjakohaseid kirjastatud väljaandeid. Õppematerjalid toetavad koolitatavate edaspidist iseseisvat õppimist. Õppematerjalid on vastavalt õpperühma õppekeelele ja jäävad koolitatavale peale koolituse lõppu.

Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi või töökogemuse kirjeldus:
Tallinn ja Tartu
Veera Rõssajeva - Meditsiiniõe kvalifikatsioon ja tervishoiusüsteemis töötamise kogemus erinevatel ametikohtadel alates 1984. aastast, õppevaldkond: tervis ja heaolu; koolitaja alates 2008. aastast. Täiskasvanute koolitaja, tase 5.
Õppekavarühmad: Teraapia ja taastusravi. Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine. Lastehoid ja teenused noortele. Sotsiaaltöö ja nõustamine. Töötervishoid ja kaitse.
Anne Orasmäe-Tšižik - Põhja-Eesti Regionaalhaigla kliinilise toitumise õde-nõustaja. Rakenduskõrgharidus õenduse erialal. Terviseteaduse magister. Töökogemus 16 aastat, millest 9 aastat õde intensiiv-ja anesteesiaravi osakonnas, ja viimased 4 aastat töötab kliinilise toitumise õde-nõustajana hematoloogia-onkoloogia kliinikus. Nõustab kehakaalu langetamist, kehakaalu kasvu, sportlaste toitumisnõustaja. Teeb koolitusi Tartu Ülikoolis, Põhja-Eesti Regionaalhaiglas, omab kogemust konverentsi ettekante esitlemisel.
Õppekavarühmad: Töötervishoid ja kaitse. Teraapia ja taastusravi. Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine. Lastehoid ja teenused noortele. Sotsiaaltöö ja nõustamine.
Liudmila Vladimirova - Keemia ja bioloogia õpetaja (magister), üldõde (rakenduskõrgharidus), õendusala juhi kvalifikatsioon (magister), klassikalise massaaži baaskursus, koolitaja kogemus alates 1982. aastast, kutsepedagoog alates 2003. aastast. 1982-2006 töötas Kohtla-Järve Meditsiinikoolis õpetajana. 2003. aastast täienduskoolituste lektor.
Õppekavarühmad: Teraapia ja taastusravi. Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine. Lastehoid ja teenused noortele. Sotsiaaltöö ja nõustamine.
Sergei Tšetša - Kohtla-Järve Meditsiinikooli üldõe põhikoolituse rakenduskõrgharidus ja tervishoiusüsteemis töötamise kogemus erinevatel ametikohtadel alates 2005. aastast, täiskasvanute kooliaja alates 2015. aastast. Täiskasvanute koolitaja, tase 6. Esmaabi koolituste läbiviija.
Õppekavarühmad: Teraapia ja taastusravi. Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine. Lastehoid ja teenused noortele. Sotsiaaltöö ja nõustamine. Töötervishoid ja kaitse.
Ida-Virumaa
Veera Rõssajeva - Meditsiiniõe kvalifikatsioon ja tervishoiusüsteemis töötamise kogemus erinevatel ametikohtadel alates 1984. aastast, õppevaldkond: tervis ja heaolu; koolitaja alates 2008. aastast. Täiskasvanute koolitaja, tase 5.
Õppekavarühmad: Teraapia ja taastusravi. Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine. Lastehoid ja teenused noortele. Sotsiaaltöö ja nõustamine. Töötervishoid ja kaitse.
Liudmila Vladimirova - Keemia ja bioloogia õpetaja (magister), üldõde (rakenduskõrgharidus), õendusala juhi kvalifikatsioon (magister), klassikalise massaaži baaskursus, koolitaja kogemus alates 1982. aastast, kutsepedagoog alates 2003. aastast. 1982-2006 töötas Kohtla-Järve Meditsiinikoolis õpetajana. 2003. aastast täienduskoolituste lektor.
Õppekavarühmad: Teraapia ja taastusravi. Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine. Lastehoid ja teenused noortele. Sotsiaaltöö ja nõustamine.
Sergei Tšetša - Kohtla-Järve Meditsiinikooli üldõe põhikoolituse rakenduskõrgharidus ja tervishoiusüsteemis töötamise kogemus erinevatel ametikohtadel alates 2005. aastast, täiskasvanute kooliaja alates 2015. aastast. Täiskasvanute koolitaja, tase 6. Esmaabi koolituste läbiviija.
Õppekavarühmad: Teraapia ja taastusravi. Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine. Lastehoid ja teenused noortele. Sotsiaaltöö ja nõustamine. Töötervishoid ja kaitse.
Tatjana Stolfat - Pedagoogilise kõrgharidusega spetsialist, kellel on üle 25-aastane töökogemus hariduse valdkonnas ning rohkem kui 12 aastat kogemust sotsiaaltöö valdkonnas. Aastal 2019 pälvis tiitli „Eesti parim sotsiaalasutuse juht“. Juhib Narva Sotsiaaltöökeskust.
Õppekavarühmad: Teraapia ja taastusravi. Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine. Lastehoid ja teenused noortele. Sotsiaaltöö ja nõustamine. Töötervishoid ja kaitse.

Õppekeskkonna kirjeldus: loengud toimuvad Siduri 3 (Veerenni Keskus) Tallinn või Kerese 3 Narva või Pioneeri 8 Kohtla-Järve vastavates õppeklassides või koolituse tellija soovil tellija poolt pakutavates sobilikes õpperuumides, mis võimaldavad vastava koolituse korraldamist. Praktika toimub tervishoiu või sotsiaalhoolekande teenuseid osutavas ettevõttes/asutuses juhendaja juhendamisel.
Loe ja vt lisaks Õppekeskkonna kirjeldus.

Koolituse maksumus: 2500€ (10€/tund).

Täiendav informatsioon: 
OÜ Gelmett Consult, registrikood 11545116
Pioneeri 8, Kohtla-Järve 30328 Ida-Viru maakond
GSM +372 5807 0006
E-post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.